De berichtgeving in de media over het FDM (controlemodules) probleem heeft een beeld gecreëerd dat de horeca-uitbaters ongerust maakt.

Weinig impact voor de horeca-uitbaters

Laat het duidelijk zijn: behoudens enkele uitzonderingen, die nu al dicht tegen die 506-dagengrens zitten, moeten horeca-uitbaters, die FDM’s uit de reeks RET01-05 gebruiken, zich geen technische zorgen maken. Hun FDM blijft perfect werken en zal, volgens een door de producent uitgewerkt stappenplan, tijdig vervangen worden. Deze operatie wordt over het ganse kalenderjaar 2017 uitgespreid.

Een operatie die bij uitbaters nauwelijks hinder zal opleveren. Het GKS zal blijven werken en de VSC kaart kan probleemloos van de ene in de andere FDM worden overgebracht.

Het vastgestelde probleem heeft overigens geen invloed op de correcte registratie en ondertekening van de transactie !

Bovendien neemt het GKS-team het administratieve gedeelte in hoofde van de uitbaters voor zijn rekening.

Wat voor de betrokken uitbaters wel van belang is, is het bekijken of de garantieregel van 2 jaar die de leverancier beloofd ook is overgenomen door de kassaleverancier. Hiervoor kan u uw contract best even bekijken. Men dient dus te  verstaan dat de kassaleverancier in principe een garantietermijn van 2 jaar heeft gekregen van de producent.