Over Belgian Restaurants Association

Belgian Restaurants Association is een organisatie opgericht door en voor de restaurantuitbaters en heeft als doelstelling om de bedrijfsleiders van de Belgische restaurants en traiteurs te vertegenwoordigen in hun hoedanigheid als zelfstandigen en bedrijfsleiders van kleine en middelgrote ondernemingen.

Ons beroep is onze passie en we zijn dan ook helemaal verslingerd aan de kookkunst! Maar daarnaast zijn we natuurlijk ook bedrijfsleiders. En als ondernemer wensen we:

1. Een hoogstaande kwaliteitsstandaard te respecteren bij de beoefening van ons beroep
  2. Ons personeel op te leiden en te motiveren zonder dat de sociale lasten ons verstikken
  3. Onze klanten een aangenaam ogenblik te bieden: gewoon omdat we hen met plezier verwelkomen en van onze knowhow laten genieten

Maar hiervoor moeten we wel zeker zijn dat onze restaurants economisch levensvatbaar zijn.

En daar knelt het schoentje. De Belgische restaurants worden bedreigd door de veel te hoge sociale en fiscale lasten voor de werknemers. Onze sector heeft nu eenmaal nood aan heel wat arbeidskrachten, maar in de praktijk blijkt dat de wetgeving en reglementen geen rekening houden met de realiteit van ons beroep. Bovendien blijft het aantal administratieve beslommeringen alsmaar stijgen.

Dat is de reden dat we ons verenigen om een betere toekomst voor de restauratieondernemingen te eisen.

Belgian Restaurants Association is een onafhankelijke beroepsvereniging die open staat voor alle restaurants en traiteurs die zich in onze doelstellingen herkennen en daar ook een steentje aan willen bijdragen: groot of klein, met of zonder sterren, brasserie, familiaal restaurant… iedereen is welkom.

Wij bieden de leden een sterke lobby, professionele ondersteuning en concrete diensten die aangepast zijn aan de realiteit van de bedrijfsleiders van de restaurants.

Word lid van Belgian Restaurants Association

Sluit u aan bij Belgian Restaurants Association, want samen staan we sterker om onze belangen op gewestelijk, federaal en Europees niveau te vertegenwoordigen!