Restaurants met het “Fair Play” label

We weten dat de invoering van de geregistreerde kassa in de horecasector moeilijk verloopt. Vandaag heeft maximum 50% van de restaurants die geactiveerd. Het probleem daarbij is dat de goede leerlingen de oneerlijke concurrentie ondervinden van zij die verder “in het zwart” werken.

De fair play restaurants: het antwoord van de B.R.A.

Hier vindt u de lijst van de "Fair Play Restaurants"

Eerder dan een zwarte lijst van de “slechte leerlingen” opstellen, wenst de Belgian Restaurants Association een positieve actie te voeren die restaurants die fiscaal fair play spelen, in de schijnwerpers stelt.

Als verantwoordelijke beroepsvereniging zeggen wij hen: “U hebt er goed aan gedaan uw geregistreerde kassa te activeren”. Niet enkel de controles en sancties zullen toenemen: ook de burgers zijn zich steeds meer bewust van ethische fiscaliteit en zullen vereisen dat ondernemingen zich maatschappelijk verantwoord gedragen.

U anticipeert ook, waarvoor proficiat! De grote meerderheid van de betalingen zullen morgen per bankkaart gebeuren,

en de fiscus zal binnenkort enkel nog kasbonnen aanvaarden die uitgegeven werden door een geregistreerde kassa als bewijs voor een professioneel aftrekbare uitgave.

U bent net vriend geworden van één miljoen ondernemingen en zelfstandigen in België en van drie miljoen werknemers! Zij kiezen vanaf nu enkel nog voor Fair Play restaurants. Help hen op weg en laat hen klaar en duidelijk weten dat u ook Fair Play bent!

U WENST het fair play restaurant label te krijgen? Dat is erg simpel!

1. Vul dit online formulier in en maak uw profiel aan
  2. Scan een btw-bonnetje van vandaag uit uw kassa en upload het.

3. Indien u uw kassa en fiscale kaart nog niet hebt ontvangen, upload dan een kopie van uw bestelbon en van de brief van de installateur met de leveringstermijn.

4. Eens uw statuut gevalideerd is, staat de naam van uw restaurant in de lijst met “fair play restaurants” op de site van de B.R.A.

5. Download uw gepersonaliseerd “Fair Play” label en gebruik het in uw restaurant en op uw website.

Hier vindt u de lijst van de "Fair Play Restaurants"

de lijst van fair play restaurants wordt voortdurend bijgewerkt. Hou deze pagina in het oog!

Wenst u op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen op de lijst van de Fair Play Restaurants? Geef ons, als fan van de Fair Play Restaurants, uw e-mailadres en wij houden u op de hoogte!